«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

نگاهی به فروش ۱۸ فیلم اکران شده در سینما‌های استان در آبان | استقبال خراسانی‌ها از آثار کودک و نوجوان

  • کد خبر: ۱۳۶۰۰۰
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
نگاهی به فروش ۱۸ فیلم اکران شده در سینما‌های استان در آبان | استقبال خراسانی‌ها از آثار کودک و نوجوان
شکل گیری ناآرامی‌ها در کشور و تمایل نداشتن سینماگران به اکران آثارشان در این روز‌ها باعث شده است سینما‌ها با رکودی شدید روبه رو شوند. البته در ماه آبان وضعیت سینما‌ها کمی بهتر از مهر بوده و با اکران چهار اثر جدید گیشه کمی تکان خورده است.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ سینما‌های کشور و استان روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارند؛ روز‌هایی که براساس گفته‌های برخی کارشناسان حتی سخت‌تر از دوران اوج شیوع کروناست. شکل گیری ناآرامی‌ها در کشور و تمایل نداشتن سینماگران به اکران آثارشان در این روز‌ها باعث شده است سینما‌ها با رکودی شدید روبه رو شوند. البته در ماه آبان وضعیت سینما‌ها کمی بهتر از مهر بوده و با اکران چهار اثر جدید گیشه کمی تکان خورده است.

براساس آمار ارائه شده در وبگاه «سمفا»، در دومین ماه پاییز، سینما‌های استان خراسان رضوی ۱۲۵ هزارو ۶۱۳ مخاطب را با خود همراه کرده و به فروش ۳ میلیاردو ۲۷۲ میلیون تومانی دست پیدا کرده اند؛ رقمی کمی بیشتر از فروش مهر که حدود ۲ میلیاردو ۴۲۰ میلیون تومان بوده، اما کمتر از فروش سینما‌ها در شهریورماه است که تقریبا ۵ میلیارد تومان بوده است. در گزارش پیش رو نگاهی کردیم به فروش هجده اثری که در آبان ماه روی پرده سینما‌های خراسان رضوی رفته اند.

«انفرادی»، پیشتاز در آبان

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی با گذشت هفت ماه از آغاز اکرانش همچنان صدرنشین جدول فروش سینما‌های خراسان رضوی است. البته در هفت روز گذشته فروش این اثر کم شده، به طوری که در جدول هفتگی پایین‌تر از دو فیلم تازه اکران شده سینما‌ها یعنی «بخارست» و «لوپتو» در رتبه سوم قرار گرفته است. ازاین رو و در صورت ادامه داشتن این روند، پیش بینی می‌شود این فیلم در ماه آذر سرانجام صدر جدول را از دست بدهد. فیلم کمدی «انفرادی» با بازی رضا عطارن، بازیگر مشهدی، ۷۷۸ میلیون تومان در سینما‌های استان در ماه آبان فروخته است.

رتبه دوم در اختیار «پسر دلفینی»

رتبه دوم جدول فروش مانند ماه قبل به پویانمایی سینمایی «پسر دلفینی» اثر محمدخیراندیش رسیده است. فروش این پویانمایی در وبگاه «سمفا» ۴۱۶ میلیون تومان اعلام شده که کمی کمتر از فروش آن در ماه مهر است. «پسر دلفینی» از روز‌های آغازین شهریور روی پرده سینما‌های کشور و استان رفت و به سرعت با اقبال مخاطبان به ویژه کودکان روبه رو شد؛ اما از آنجایی که اکران آن هم زمان با شروع ناآرامی‌ها بود، در ادامه نتوانست روند روبه رشد مخاطبانش را حفظ کند. با وجود این، همچنان فروش این پویانمایی نسبت به دیگر آثار روی پرده بیشتر است.

موفقیت «لوپتو» در گیشه

سومین رتبه جدول هم به یک پویانمایی به نام «لوپتو» اختصاص دارد. «لوپتو» ساخته عباس عسکری از ۱۱ آبان روی پرده سینما‌ها رفته و در این مدت توانسته است به فروش ۴۰۱ میلیون تومانی دست پیدا کند. قرارگرفتن «پسر دلفینی» و «لوپتو» در رتبه‌های بالایی جدول نشان می‌دهد بخش زیادی از مخاطبان سینما‌های استان در ماه آبان را کودکان و دانش آموزان تشکیل داده اند. «لوپتو» نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره است که با تکنیک سه بعدی به دست هنرمندان کرمانی تولید شده است. این پویانمایی به مناسبت روز جهانی کودک، در طرح اکرانی ویژه در روز‌های ۲۹ و ۳۰آبان هم به صورت تخفیف دار برای مخاطبان سراسر کشور اکران شد.

سقوط «ابلق»

فیلم «ابلق»، ساخته نرگس آبیار که ماه گذشته در رتبه سوم جدول فروش قرار گرفته بود، با کاهش فروش و یک پله سقوط، رتبه چهارم را در ماه آبان از آن خود کرده است. مهران احمدی، هنرمند خراسان، در کنار بازیگرانی مانند هوتن شکیبا و بهرام رادان در این فیلم نقش آفرینی می‌کند. «ابلق» که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر از آن خود کرده بود، در دومین ماه پاییز و بعد از گذشت سه ماه از آغاز اکرانش با همراه کردن ۹ هزارو ۹۷۴ تماشاگر به فروش ۲۸۴ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

«بخارست» انتظارات را برآورده نکرد

جایگاه پنجم جدول فروش آبان به فیلم تازه اکران شده «بخارست» اختصاص دارد؛ اثری کمدی ساخته مسعود اطیابی که برای رونق گرفتن سینما‌ها از ۲۴ آبان به چرخه اکران اضافه شده است. این فیلم در هفت روز اول اکرانش بیشتر از سایر آثار روی پرده فروخته است، اما فروش آن با افتتاحیه دیگر آثار اطیابی مثل «انفرادی» و «دینامیت» مقایسه شدنی نیست و انتظارات سینماداران را برآورده نکرده است. با وجود این، اکران «بخارست» با بازی هنرمندانی مانند پژمان جمشیدی، حسین یاری و امیرحسین آرمان می‌تواند نقطه شروعی برای گذر از دوران رکود سینما‌ها باشد. فروش این فیلم در یک هفته اکرانش ۲۵۱ میلیون تومان بوده است.

«دوزیست» در جایگاه ششم

«دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد هم با دو پله سقوط نسبت به ماه قبل، در رتبه ششم جدول فروش جای گرفته است. این فیلم با بازی بازیگران چهره‌ای مانند پژمان جمشیدی، هادی حجازی فر و جواد عزتی از ۲۰ مرداد روی پرده سینما‌های کشور رفته و در مدت اکرانش با استقبال نسبتا خوبی روبه رو شده است. «دوزیست» در آبان ماه در ۶۵۶ سیانس به نمایش درآمده و به فروشی ۲۴۶ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

صعود چهارپله‌ای برای «بام بالا»

فیلم «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، از آثار تقدیرشده در سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در رتبه هفتم جدول فروش سینما‌های استان قرار گرفته است. این فیلم که از ۱۴ مهر در سینما‌های سراسر کشور اکران شده است، ماه قبل جایگاه یازدهم را از آن خود کرده بود. با وجود آنکه شروع اکران «بام بالا» هم زمان با شکل گیری ناآرامی‌ها در کشور بود، این فیلم توانست در ماه آبان با جذب ۶ هزارو ۲۰۰ مخاطب، حدود ۱۳۶ میلیون تومان بفروشد.

کاهش فروش «تی تی»

فیلم «تی تی»، اثر آیدا پناهنده، هم جزو آثاری است که سقوطی چندپله‌ای نسبت به ماه قبل داشته است. این فیلم که در جدول فروش ماه مهر با فروش ۱۴۸ میلیون تومانی در جایگاه پنجم قرار گرفته بود، ماه آبان با جذب ۴ هزارو ۴۵۴ مخاطب به فروش ۱۳۲ میلیون و ۵۱۵ هزار تومانی دست پیدا کرده و جایگاه هشتم را از آن خود کرده است. در «تی تی» بازیگرانی مانند هوتن شکیبا، پارسا پیروزفر و الناز شاکردوست نقش آفرینی کرده اند.

اثر سینماگران مشهدی در رتبه نهم

فیلم «بانک زده ها»، ساخته جواد اردکانی و علی بکائیان، سینماگران مشهدی، حدود ۱۰ میلیون نسبت به ماه قبل بیشتر فروخته است، اما در جدول آبان دو پله سقوط کرده و در جایگاه نهم قرار گرفته است. «بانک زده ها» که از شهریورماه روی پرده سینما‌های کشور رفته است، آخرین حضور مرحوم علی انصاریان در یک فیلم سینمایی محسوب می‌شود. فروش این فیلم در آبان ماه ۱۳۲ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان اعلام شده است.

استقبال ادامه دار از «علفزار»

در رتبه دهم جدول فروش آبان، فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی با فروش ۱۲۰ میلیون تومانی قرار گرفته است؛ فیلمی که در جدول فروش ماه مهر، جایگاه ششمین اثر پرمخاطب را از آن خود کرده بود. «علفزار» که از ۳ خرداد اکرانش در سینما‌های سراسر کشور آغاز شده بود، از آثار رونمایی شده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر است. در این فیلم ستایش رجایی نیا، بازیگر تئاتر مشهد، در کنار هنرمندانی مانند پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی ایفای نقش کرده است.

ادامه نمایش قدیمی‌ترین فیلم روی پرده

فیلم «سگبند» ساخته مهران احمدی سینماگر خراسانی که اکرانش از روز‌های پایانی اسفند سال گذشته آغاز شده بود و قدیمی‌ترین فیلم روی پرده سینما‌ها محسوب می‌شود، در ماه آبان ۱۱۳ میلیون تومان فروخته و در جایگاه یازدهم قرار گرفته است. این فیلم کمدی با وجود گذشت هشت ماه از آغاز اکرانش همچنان یازده سالن استان را در اختیار دارد.

روز‌های پایانی اکران اثری با بازی حامد آهنگی

«چند می‌گیری گریه کنی ۲» ساخته علی توکلی نیا که در ماه مهر در جایگاه نهم جدل فروش قرار داشت، با سه پله سقوط در رتبه دوازدهم جدول ماه آبان قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این فیلم که از حضور حامد آهنگی، کمدین معروف، بهره گرفته است، آخرین روز‌های اکرانش را پشت سر می‌گذارد. میزان فروش «چند می‌گیری گریه کنی ۲» در ماه آبان ۹۵ میلیون تومان بوده است.

استقبال کم از «طبقه یک ونیم»

فیلم «طبقه یک ونیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی و به نویسندگی حسین نمازی که از فیلم‌های تازه اکران شده سینما‌های کشور محسوب می‌شود و از ۱۰ آبان روی پرده رفته، با استقبال چندانی از سوی مخاطبان روبه رو نشده و در جایگاه سیزدهم جدول فروش قرار گرفته است. داستان این فیلم در یک کارخانه می‌گذرد که مدیر مالی آن یک روز با ورود به محل کار متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود. «طبقه یک ونیم» با بازی بازیگرانی مانند مهدی هاشمی و مهران رجبی، ۹۰ میلیون تومان فروخته است.

«بازیوو» در رتبه چهاردهم

فیلم «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی و به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی، سینماگر خراسانی، با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل در جایگاه چهاردهم جدول فروش قرار گرفته است. «بازیوو» فیلمی موزیکال و در ژانر کودک است که از حضور بازیگرانی مثل پژمان بازغی و لیندا کیانی بهره گرفته است. فروش این فیلم در ماه آبان ۳۰ میلیون تومان بوده است.

شکست شهاب حسینی در گیشه

رتبه پانزدهم جدول فروش آبان به فیلم «شین» به نویسندگی و کارگردانی میثم کزازی اختصاص دارد؛ فیلمی که در ماه مهر در جایگاه دهم قرار گرفته بود. «شین» اثری در ژانر وحشت است و از حضور هنرمندی مانند شهاب حسینی در جایگاه تهیه کننده و بازیگر بهره گرفته است. با وجود این، نتوانسته است در مدت اکرانش انتظارات را آن طور که باید برآورده کند. فروش این اثر در ماه آبان ۲۸ میلیون تومان بوده است.

فروش ۶ میلیونی «کوزوو»

فیلم کمدی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی طبا که از ۲۰ مرداد در سینما‌های سراسر کشور به نمایش درآمده، در رتبه شانزدهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در ماه آبان چهار سالن استان را در اختیار داشته و به فروشی ۶ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. کوروش تهامی، فرهاد آئیش و بهاره کیان افشار ازجمله بازیگران «کوزوو» هستند.

۱۴۰ مخاطب برای «نمور»

«نمور» به کارگردانی داوود بیدل که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، در جایگاه هفدهم جدول فروش آبان قرار گرفته است. فیلمی با بازی محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن پور و نسیم ادبی که از ۱۶ شهریور روی پرده سینما‌های استان رفته و در ماه آبان فقط ۱۴۰ مخاطب داشته است. فروش «نمور» حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

شکست «بیرو»

در رتبه هجدهم و پایانی جدول، فیلم «بیرو» به کارگردانی و نویسندگی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی مجید برزگر قرار گرفته است. این فیلم با وجود آنکه به تازگی و از ۱۱ آبان در سینما‌های سراسر کشور اکران شده، فقط ۱۱۳ مخاطب را با خود همراه کرده و حدود ۳ میلیون تومان فروخته است. «بیرو» که براساس زندگی علیرضا بیرانوند، بازیکن فوتبال کشورمان، ساخته شده است، اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->